Poemas de Àngels Gregori

INVITACIÓMorteza Katouzian - 07

Tu, que has obert aquest llibre,
accepta’l, doncs,
com una forma inútil de fracàs.
Perquè, sense conèixer-nos, alguna vegada ens hem necessitat.

Com si la vida s’ofegara
i tu i jo (cadascú a la seua banda del paper)
haguérem naufragat en el poema.

Ilustración de Morteza Katouzian

ACLARIMENT

I faria un poema
com faria l’amor a un cos prohibit:
amb l’ànsia de saber
que només cal l’imprescindible.escribir-mejor-con-salud
Faria un poema
escrit amb sang menstrual,
o amb tinta de tauró, que perdurara.
I escriuria poemes, llavors,
com faria les coses que més m’agraden,
que fer poemes és també
fer l’amor amb el llenguatge,
que escriure versos és també
violar els límits de la pàgina,
i que les paraules, com les putes,
s’assemblen totes una mica.

Ací s’acaben tots els versos,
els que he escrit i els que encara deixe per escriure.
Ací s’acaba el mot precís,
la sintaxi desfeta, l’afàsia incendiada.
I si fins ací he escrit és perquè sàpigues tot allò que sóc.
I allò que mai no dic, allò que em calle i mai no en parle.

Deixe per escriure el que diré en uns anys,Catrin Welz-Stein - 24
i jo deixe la ràbia i el goig i l’excés,
i jo deixe l’ampla mar del temps feliç.

Deixe per escriure el que diré en uns anys,
quan les ànsies m’arrapen per les parets
de l’aluminosi d’una casa de set sostres en runes
i les bigues del meu cos ja no aguanten tanta calç acumulada.

Deixe la ràbia i el goig i l’excés
de tantes goles exaltades.
I deixe el poble,
i el pols de la mà que m’empeny a escriure,
i deixe l’ampla mar del temps feliç de la ignorància,

Deixe per escriure el que diré en uns anys …

Dels estius grocs i la casa a la platja,
la sorra i la sal i el dinar a ca l’àvia
i si fins ací he escrit és perquè sàpigues tot allò que sóc.
i allò que mai no dic, allò que em calle i mai no en parle.

Deixe per escriure el que diré en uns anys …

Jo, ací, em deixe la vida.
I a les parets d’aquest poema fa una estona
gotejaven llàgrimes del pes d’una abraçada.

Ilustración de Catrin Welz-Stein

gregori_angelsÀngels Gregori Parra (Oliva, 1985) es una poeta valenciana que vive en Barcelona. En sus versos, además de una reflexión sobre el proceso creativo, aborda con gran sutileza el desgarro existencial con un equilibrio virtuoso entre el lenguaje y la más cercana expresión, de gran calado humano.

Anuncis

One comment on “Poemas de Àngels Gregori

Deixa un comentari

